Πίνακας περιεχομένων παρόντος τεύχους

ellaschr.JPG



ΩΔΗ ΣΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ

Με τον παραπάνω τίτλο μας πληροφόρησε το δελτίο «Πρόναος» ότι σε εκδήλωση που έγινε στο Ζάππειο (27-28 Φεβρουαρίου) για τα 50 χρόνια της Ευρωπαϊκής Ενότητας, με θέμα «Ο Καποδίστριας και η Ευρωπαϊκή ιδέα»,

(...) ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε στο έργο και την προσωπικότητα του πρώτου Κυβερνήτου της ελεύθερης Ελλάδος και παρατήρησε: «Ο Καποδίστριας, ως κύριο σκοπό της εκπαίδευσης των Ελλήνων, έθετε την μύηση των μαθητών στην Ορθόδοξη πίστη και τη λατρεία της Εκκλησίας. Αλλά εφρόντιζε, επίσης, να γίνεται σεβαστός και ο ρόλος της Εκκλησίας στην ιστορική πορεία του Γένους. Υποστήριζε πως ευθύνη και υποχρέωση της Πολιτείας είναι να δείχνει ότι «η Χριστιανική θρησκεία εσυντήρησεν εις τους Έλληνας και γλώσσαν και πατρίδα και αρχαίας ενδόξους αναμνήσεις και εξαναχάρισεν εις αυτούς την πολιτικήν ύπαρξιν, της οποίας είναι στύλος και εδραίωμα (...).

Το σχόλιό μας δεν γίνεται για την προσωπικότητα και το εθνικό ρόλο του Καποδίστρια, που ανήκει στους ιστορικούς από τους οποίους και κρίνεται. Η απορία μας σχετίζεται με το γεγονός ότι ενώ ο Καποδίστριας υπήρξε γνωστός Μασόνος[*], αυτό ως φαίνεται δεν απασχολεί τον Μακαριότατο. Και γιατί να τον απασχολεί, άλλωστε, όταν πολλοί ιεράρχες υπήρξαν [μήπως και υπάρχουν;] επίσης από το ίδιο φύραμα; |
------------------------------------
Όλη η ομιλία του αρχιεπισκόπου στο διαδίκτυο: http://www.ecclesia.gr/greek/archbishop/default.asp?id=602&what_main=1&what_sub=5&lang=gr&archbishop_heading=Ευρώπη
[*] http://www.grandlodge.gr/Famous_gr_home.html

Από την παραπάνω επίσημη ιστοσελίδα της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος πληροφορούμαστε ότι η Μεγάλη Στοά πρόσφερε μεταξύ άλλων:

  • 11.100 ΕΥΡΩ στην Μητρόπολη Αξώμης (Αιθιοπίας) Πατριαρχείου Αλεξανδρείας.
  • 5.000 ΕΥΡΩ στην Μεγάλη του Γένους Σχολή (Κωνσταντινούπολη)
  • 5.000 ΕΥΡΩ στο Ζωγράφειο Ίδρυμα Κωνσταντινουπόλεως

http://www.grandlodge.gr/GL_History_gr.html



ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ

Στον «Ημεροδείκτη του Χριστιανού» (16-2-07 - Εκδ. «Ο Λόγος») διαβάσαμε την παρακάτω άποψη, που βρήκαμε ενδιαφέρουσα και, κυρίως, αληθινή:

Οι πολιτικοί ηγέτες που εκμεταλλεύονται την πίστη για χάρη του καπιταλισμού, στην ουσία φθείρουν την πίστη του κόσμου στη θρησκεία, γιατί οι άνθρωποι ενθαρρύνονται να υιοθετήσουν ολοένα και πιο υλιστικό τρόπο ζωής, ο οποίος έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τις θρησκευτικές αρχές! Ως αποτέλεσμα ο Χριστιανισμός, αλλά και γενικότερα η θρησκευτική πίστη του κόσμου, βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση.»

Ο συντάκτης του Ημεροδείκτη πρόσθεσε και το ακόλουθο σχόλιό του: «Η ευημερία σβήνει την αγάπη μας για τον Κύριο και κάθε ενδιαφέρον μας για την υπόθεση της εξάπλωσης της Βασιλείας του Χριστού στη γη.»

Ενώ όμως αυτή είναι η πασιφανής αλήθεια, δυστυχώς όλο και περισσότερες "εκκλησίες" –και στη χώρα μας– υιοθετούν αυτό το ΨΕΥΤΙΚΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ της ευημερίας, κάνοντας τους "πιστούς" τους κακομαθημένους "καταναλωτές" που ενδιαφέρονται όχι τόσο για την αλήθεια και το θέλημα του Θεού αλλά μάλλον για την καλοπέρασή τους. |


Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ Ο ΣΑΡΜΠΕΛ

O Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος την Κυριακή των Βαΐων είχε την τιμή να συναντήσει τον Σαρμπέλ, να τον ευλογήσει και να του ευχηθεί καλή επιτυχία στη Γιουροβίζιον. [Στο παρελθόν είχε ευλογήσει τον Σάκη Ρουβά και την Έλενα Παπαρίζου]. Όπως μάλιστα γράφτηκε στο διαδίκτυο,

«Τώρα θα γίνει μόδα και θα τρέχουν στην Κωνσταντινούπολη όλες οι τραγουδιάρες να πάρουν την ευλογία του κ. Βαρθολομαίου.» [ > ]

Το αίσχος που λέγεται "Eurovision" και το οποίο δίκαια ονομάζεται το σημαντικότερο "Gay event" (=Γεγονός των Ομοφυλοφίλων) της Ευρώπης, το πληρώνουν όλοι οι Έλληνες (εξαναγκασμένοι συνδρομητές της ΕΡΤ) και έτσι πληρώνεται "το χρέος όλων μας στην εθνική κληρονομιά". [Για όσους νεότερους δεν γνωρίζουν η ΕΡΤ είναι μετάλλαξη του πάλαι ποτέ Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας –Ε.Ι.Ρ. και στη συνέχεια Ε.Ι.Ρ.Τ.– ώσπου το 1987 πήρε τη σημερινή μορφή ως "Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Α.Ε."]. Τρομάρα μας. |

 



ΟΙ ΣΥΝΤΡΟΦΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ

Σε επιστολή/απάντησή του στην Εφημερίδα «Ορθόδοξος Τύπος» (4-5-07), ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος μεταξύ άλλων παραθέτει τον παρακάτω λόγο του Γρηγορίου Θεολόγου, επισκόπου Ναζιανζού:

«Αν πρέπει να πω την αλήθεια, έμαθα ν' αποφεύγω τις συντροφίες των επισκόπων, αφού καμιάς συνόδου δεν βίωσα αγαθό τέλος, μήτε ορθή λύση προβλημάτων. Και τούτο, γιατί πάντα πρυτάνευαν οι έριδες και η φιλαρχία. Γι' αυτό κλείστηκα στον εαυτό μου και βρήκα στη μοναξιά την ασφάλεια της ψυχής μου και την ηρεμία μου».

[Επιστολαί, Γ' Προκοπίω, 130.1.1-3.5].

Μήπως τούτη η αρχαία εκκλησιαστική φωνή έχει να πει πολλά και στους σημερινούς χριστιανούς των διαφόρων δογμάτων; Ρωτάμε, μήπως; |



EΧΟΥΝ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ ΝΟΣΟ

 

Στον «Ορθόδοξο Τύπο» (1-6-07) διαβάσαμε τα εξής ενδιαφέροντα σε κείμενο του π. Διον. Τάτση. Τα μεταφέρουμε ασχολίαστα με την πεποίθηση ότι οι αναγνώστες του «Τ» θα βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα: (Υπογραμμίσεις του «Τ»).

Οι αιρετικοί είναι δύσκολοι άνθρωποι. Έχουν διανοητική νόσο, η οποία προκαλείται απ’ την υπερβολική τους υπερηφάνεια, την περιέργεια και τη μεγάλη φιλοδοξία. Ο νους τους είναι μονίμως απασχολημένος με τις δοξασίες τους κι έχουν την ψευδαίσθηση ότι υπηρετούν την αλήθεια, αποκαθαίροντάς την απ’ τις στρεβλώσεις, που υπέστη κατά την διάρκεια των αιώνων, όπως ισχυρίζονται.

Ο ιερός Χρυσόστομος παρομοιάζει τον αιρετικό με άγριο και άκαρπο δέντρο και τον χριστιανό, που καλείται να τον αντιμετωπίσει, με φιλόπονο γεωργό. Έργο του είναι να το ξεριζώσει, γιατί έχει χοντρή ρίζα, παχιά σκιά και φθείρει τα ήμερα και καρποφόρα δέντρα. Αυτό, όμως, δεν είναι καθόλου εύκολο. Χρειάζεται και τη βοήθεια άλλων. Μπορεί ακόμα να τον διευκολύνει και ο άνεμος, ο οποίος με τη δυνατή πνοή του στο φύλλωμα, συγκλονίζει ολόκληρο το δέντρο, το σπάει και το ρίχνει κάτω στη γη. Στην περίπτωση αντιμετώπισης του αιρετικού, κάτι παρόμοιο μπορεί να συμβεί με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, η οποία μπορεί να συντρίψει την αίρεση.

Οι αιρετικοί είναι παράφρονες και ασθενείς, γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή εκ μέρους εκείνων των χριστιανών, οι οποίοι αναλαμβάνουν να τους αντιμετωπίσουν, αλλά και να τους πείσουν να επιστρέψουν στην ορθή διδασκαλία της Εκκλησίας. Τα τραύματά τους είναι φλογισμένα και «δεν ανέχονται ούτε επαφή χεριού ούτε και δυνατή πίεση υποφέρουν. Γι’ αυτό οι σοφοί ιατροί χρησιμοποιούν μαλακό σφουγγάρι, για να πλένουν τις πληγές». Το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι χριστιανοί στους αιρετικούς, όταν θελήσουν να περιορίσουν την υπερηφάνειά τους και να διαλύσουν τη μεγάλη ιδέα, που τρέφουν για τον εαυτό τους. Με μια λέξη πρέπει να δείχνουν πάντα καλοσύνη και αγνό ενδιαφέρον γι’ αυτούς.

Εκείνοι, ωστόσο, οι χριστιανοί οι οποίοι είναι ασθενείς στην πίστη, δεν πρέπει να διατηρούν σχέσεις με τους αιρετικούς, γιατί ο κίνδυνος να παρασυρθούν είναι πολύ μεγάλος. Να μη πηγαίνουν στις συναθροίσεις τους και οι αναπόφευκτες κοινωνικές σχέσεις μαζί τους ποτέ να μη εξελίσσονται σε φιλική διάθεση, γιατί τότε θα τους γίνουν αφορμή ασέβειας. Απ’ την άλλη μεριά, ευαίσθητοι καθώς είναι, να προσεύχονται γι’ αυτούς και θερμά να παρακαλούν τον Θεό να τους απαλλάξει απ’ την πλάνη και την παγίδα.

Οι αιρετικοί πάντα θα υπάρχουν, για να επιβεβαιώνεται η δράση του διαβόλου. Δυστυχώς, πολλές φορές ξεχνάμε ότι ο διάβολος βρίσκεται κοντά μας με τα όργανά του, τα οποία άλλοτε φέρουν την αποκαλυπτική τους στολή και άλλοτε υποκρίνονται, για να έχουν καλύτερες προσβάσεις στους αθώους και καλοπροαίρετους ανθρώπους της Εκκλησίας. Χρειάζεται όλοι και πάντα να έχουν άγρυπνα τα μάτια τους, γιατί η αίρεση οδηγεί στην απώλεια της ψυχής.

Υπάρχει άραγε κανένας καθρέφτης, να δουν το πρόσωπό τους αυτοί οι "αιρετικοί με διανοητικοί νόσο" αλλά κι εκείνοι που νομίζουν πως μόνοι αυτοί τα ξέρουν όλα και μόνοι αυτοί μπορούν να έχουν γνώμη και άποψη, χαρακτηρίζοντας τους άλλους ως «ασθενείς στην πίστη» ή «ψυχούλες» κατά μία άλλη ορολογία; |


 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΤΕΥΧΟΥΣ